Chciałem wymienić żaróweczkę od oświetlenia tablicy rej. Nawet udało się odkręcić śrubki i zdjąć szkło zabezpieczające. Po wyjęciu spalonej żarówki przy wciskaniu nowej wpadła mi oprawka do środka klapy. Mam pytanko: jak się można dostać do niej, w jaki sposób zdemontować ten pastik od wewnętrznej strony klapy, bo boję się go uszkodzić. Słyszałem, że koledze uszkodzili zaczepy i teraz plastik tłucze się jak diabli. Dzięki za pomoc! Szeeeroookiej drogi!
musisz zdjąć boczek - klasycznie jest na zatrzaski-spinki - delikatnie podważyć i da radę - nie jest to nic skomplikowanego
Dokładnie tak jak mówisz z tym, że nie zgodzę się, że to nic skomplikowanego jeśli idzie o ponowny montaż :roll:
Ja przerabiałem to w swojej i jak samo zdjęcie tapicerki z klapy to były 3 minuty tak założenie tego badziewia (metalowe spinki na górze) to była lekka masakra :? i pękło pewno z dobre 30 minut nim się z tym uporałem :twisted:
Ogólnie, nie popieram przerabiania świateł (żarówek) na diody LED, ale wprzypadku oświetlenia tablicy rejestracyjnej, jest to jak najbardziej wskazane. Żarówki oświetlenia tablicy przepalają się bardzo często ze względu na wstrząsy przy zamykaniu klapy.
Po kilkakrotnej wymianie, z perypetiami typu wpadnięcie do środka, w końcu przerobiłem na diody LED, i od kilku już lat jest spokój, a oświetlenie jest nawet lepsze.
Nie stosowałem gotowych żarówek LED (oczywiście można), tylko zamontowałem w te same gniazda zestaw po trzy białe diody dużej jasności o średnicy 5mm, i rezystor 100Ω/0,5W, połączone szeregowo.
Tej plastikowego odblasku, który zarazem chroni naszą żaróweczkę to bym nawet nie odkręcał (bez sensu) przy wciskaniu nowej żaróweczki do gniazda może ci ona wyskoczyć (rano też wymieniałem tą żaróweczkę, więc wiem o co chodzi :lol
Zupełnie wystarczy zdjąć plastikowy boczek z klapy-tzn. podważyć (śmiało bo to jest tylko na zatrzaskach), a gdy już mamy to zdjęte to wyciągamy gniazdo żaróweczki wymieniamy żaróweczkę wkładamy gniazdo z żaróweczką do swojego miejsca i zakładamy plastikowy boczek z powrotem i to wszystko nie trzeba nawet po żadny śrubokręt latać
Witam serdecznie.Plastyk do demontażu.Oprawkę wklej na kropelkę i po bólu.Jak dobrze zabezpieczysz styki żarówki i użyjesz Led to mozesz zapomnieć o sprawie.Pozdrawiam.
Rozumiem, że da się upchac LED-y W5W w oświetlenie rejestracji.
Teraz tylko pytanie czy do 01 potrzeba kupować LED-y z Can-Bus-em czy wystarczy zwykłe wsadzić i nie bedzie tego efektu przygasania i kontrolki na desce (przepalona żarówka).
Jak ten Can-Bus jest rozwiązany w O1?
Wiem, że w O2 jest czulszy i sygnalizuje kontrolką przepalenie żarówki dlatego tam tzreba rzeźbić z filtrami Can itp.
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Rozumiem, że da się upchac LED-y W5W w oświetlenie rejestracji.
Teraz tylko pytanie czy do 01 potrzeba kupować LED-y z Can-Bus-em czy wystarczy zwykłe wsadzić i nie bedzie tego efektu przygasania i kontrolki na desce (przepalona żarówka).
Jak ten Can-Bus jest rozwiązany w O1?
Wiem, że w O2 jest czulszy i sygnalizuje kontrolką przepalenie żarówki dlatego tam tzreba rzeźbić z filtrami Can itp.
W O1 są zwykłe i nie informuje o przepaleniu żarówki tablicy
Rozumiem, że da się upchac LED-y W5W w oświetlenie rejestracji.
Teraz tylko pytanie czy do 01 potrzeba kupować LED-y z Can-Bus-em czy wystarczy zwykłe wsadzić i nie bedzie tego efektu przygasania i kontrolki na desce (przepalona żarówka).
Jak ten Can-Bus jest rozwiązany w O1?
Wiem, że w O2 jest czulszy i sygnalizuje kontrolką przepalenie żarówki dlatego tam tzreba rzeźbić z filtrami Can itp.
W O1 są zwykłe i nie informuje o przepaleniu żarówki tablicy
Hm, czyli nie bawić się w żadne Can Busy tylko pchac zwykłe, ok.
Ale niektórzy piszą, że w O1 im się podsufitka tli.
Chyba dlatego, że jest za dużo tych ledów a aucie i nie ma takiego spadku napięcia jak na żarówce i wtedy LED się tli.
Lub też kierunki i rejestracja idzie innym obwodem, kóry nie jest połaczony z Canem np. załączanie swiateł przełącznikim.
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
lookashECL, Podświetlanie rejestracji, postojówki i wszystkie inne gdzie masz binarny tryb działania żarówki przez przełącznik ładuj zwykłe i nie będzie problemu. Natomiast z podsufitką, bagażnikiem (tak jak u mnie kombi) już musisz mieć canbus albo władować opornik równolegle i będzie dobrze działało - do nich zasilanie leci po sterowniku i będą żarzyć - no chyba że lubisz takie efekty :twisted:
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Przepraszam że odgrzewam temat, ale mam pewien problem w swojej O1. Chciałem wymienić dzisiaj żarówki od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, ale żeby je wymienić muszę także założyć nowe oprawki razem z tym co wkłada się do tej oprawki, bo jedna taka oprawka się już stopiła, a z drugiej nie mogłem wyjąć połowy żarówki, która w niej została. Kupiłem więc na allegro coś takiego:
I dzisiaj chciałem to zamontować elegancko ściągnąłem osłonę klapy i zabrałem się do pracy. Jednak jakbym tego nie montował to żarówki nie świecą, już sam nie wiem o co chodzi Macie jakieś pomysły ? Może to bezpiecznik lub inna rzecz ? Jeżeli macie jakieś pomysły to mi napiszcie, bardzo proszę.
PS: Który bezpiecznik w takiej konfiguracji jest od oświetlenia tablicy rejestracyjnej ?
Ciekawa sprawa. Ja mam kamerę cofania z lapką diodową, także mam różnicę w świeceniu pomiędzy lamką przy kamerze a tą druga. Z chęcia bym sobie tą drugą wymienił na diodową, ale jak rozmię to coś w kompie trzeba jeszcze poustawiać?
bohen, z kodowaniem lipa chyba że ma się świeży CECM, zgodnie z tym co napisał LEC i co potwierdzają ludzie na vwvortex.com, BCM musi być przynajmniej 0615 . Już nawet ten rezystor przeboleję ale chciałbym ori lampkę
Jeśli chodzi o lampki to pojawiło się rodzajów więc a nóż widelec coś przypasuje... Największa zagadką dla mnie jest lampka którą mamy obecnie, gdzie jeszcze to wkładali? Do Leona, A3, nawet Golfa IV! można wsadzić ori leda tylko u nas problemy...
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
widać, że LEDowe lampki montowane są na zaczepy uchylne, a w O2 montowane są one jeszcze na dwa wkręty po obydwu stronach lampki (tak jak bodajże w Passacie B5) - stąd problem w ich montażu.
Dodatkowo, z tego co poszukałem wystawionych przez Ciebie lampek, żadna z nich nie ma złącza pasującego do wiązki elektrycznej O2 (nie wiem czy w O2 FL wiązki nie zmienili) - w O2 wtyk oświetlenia tablicy ma symbol bodajże 1J0971972.
Chyba że złapiesz w rękę mikroszlifierkę i powiększysz otwory w klapie bagażnika tak, by lampki od Golfa pasowały.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
to jest lampka z A3 bodajże. mi się najbardziej spodobały 3AF943021A - powiększasz otwory, robisz zaprawkę porządna lakieru i masz juz z tematem święty spokój (mi w klapie od wkrętów mocujących tych lampek zaczęła pojawiać się ruda). No ale to nie jest rozwiązanie PnP.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz